Momentum-ul este incredibil de important (mai multe despre asta aici). Ai toate ideile in cap si abia astepti sa le pui pe hartie sau intr-un document .txt. Stii deja unde poti publica articolul, cui sa-i trimiti mail si unde sa plasezi bannere. Si apoi…nimic. Niciun semn ca lucrurile ar evolua, niciun raspuns, nicio conversie.
Si aici se opresc lucrurile sau cel putin incetinesc. Pentru ca nu ai semnale externe ca ideea ta ar fi buna de ceva. TU stii ca e buna, probabil prietenii de sustin (atata timp cat nu trebuie sa dedice 10+ ore/zi sa te ajute), dar ceilalti nu vad asta. Pentru ca joci intr-un mediu necunoscut, ostil si de cele mai multe ori nepotrivit. Pornesti la drum cu ideea de a face bani, nu de la a crea cel mai bun produs care exista pe piata. Si vei da gres. Dar exista solutii.
M-am lovit de aceleasi probleme si cand am creat primul meu curs pe Udemy. Ma entuziasmase enorm ideea ca voi crea un curs care nu s-a mai vazut. In acelasi timp, imi doream sa castig bani, asa ca ma concentram pe aspectul asta cand le prezentam ideile viitorilor cursanti. Ca prin minune, m-am lovit de acelasi zid. Dupa o saptamana de promovare si modificare a pretului, nu primisem vreun semn ca cineva vrea sa se inscrie la curs.
Nu m-am dat batut si am creat si al doilea curs. De data asta l-am lasat gratuit si diferentele au fost majore. 110 studenti fata de doar 5 la cel precedent (dupa aproximativ o luna de la lansare).
Mi-a crescut si mai mult increderea in mine cand imi vedeam inbox-ul plin de notificari despre noi studenti pe Udemy. Pentru ca a crea un curs este un proces relativ lung (1-2 saptamani) si destul de singuratic, m-am gandit la ce altceva as putea face pentru re-folosi continutul. Daca ideea a fost deja validata extern, de ce sa n-o expun unui public mai larg?
Skillfeed a fost urmatoarea mea tinta. Folosind cautari precum “teach online courses” si “sites like Udemy”, am descoperit platforma celor de la Shutterstock si apoi pe cea de la Adobe – Know How. Nestiind la ce sa ma astept, am inscris cursul si acolo. De data asta procesul de validare a fost mult mai lung (5-6 zile), astfel ca validarea aici m-a facut iar sa devin nelinistit. Cursul inscris a venit si cu un alt curs pe homepage. “Deja ceva se intampla” m-am gandit. “Am pus ceva in miscare. E cazul sa actionez de la international la local”.
In timp ce navigam din site in site, in continua mea cercetare a conceptului si a mindset-ului de Growth Hacking, am dat peste partea de Bundles de la Bittorrent. Incercand sa creez un pic de buzz in jurul cursului mi-a venit in cap (in jurul orei 07:35) ideea “Pirateaza-ma”. Daca cursul tot se descarca prin Bittorrent, de ce nu as formula mesajul ca un pirat sau ca un nebun care cere altora sa-i pirateze munca.
Un pic de Open Graph Search si am gasit ~10 bloggeri pe care-i respect si care ar fi avut de castigat cel mai mult de pe urma cursului. Am personalizat fiecare subject line, am adaugat elemente personale in fiecare corp de mail si le-am trimis folosind Signals de la Hubspot. Rand pe rand vedeam notificarile de deschidere de mail (prima in jurul orei 9, apoi 10:30, 11 si asa mai departe). Mesaje de apreciere, raspunsuri la intrebarile mele si multe multumiri sincere – validare externa 100%.
Ce poate fi mai mult decat homepage-uri internationale? Transpunerea ideilor din online in offline. Am sarit pe orice ocazie de a sustine un curs fizic in fata unor persoane interesate. Cateva mail-uri trimise, multe raspunsuri negative si un DA. Un foarte mare DA care in doar cateva minute de la trimiterea mailului mi-a umplut inima de bucurie. Nu sunt paranoic, nu sunt apreciat doar de prieteni si de cunostinte politicoase. Munca mea are valoare si trece de internet pana in realitate.
Lectii de invatat:
1. Cauta sa creezi un produs cat mai bun – usor de distribuit, care aduce valoare, care este unic, in care crezi.
2. Pune-l in fata persoanelor cel mai interesate de el – trimite mail-uri catre bloggeri, inscrie-l pe site-uri din nisa ta, gaseste cele mai potrivite forumuri si ofera-le din nou valoare persoanelor interesate, in timp ce povestesti despre produsul tau.
3. Incearca sa obtii validarea externa a ideii cat mai rapid – ofera o varianta gratuita, un trial de cateva saptamani, un demo, un webinar, un podcast etc.
4. Ai reusit? Continua. Ai esuat? Continua. Daca tu crezi ca produsul tau este atat de bun, vei lupta pentru el indiferent de obstacole.
Sorin Amzu
Da-mi un semn daca vrei sa colaboram.
Latest posts by Sorin Amzu (see all)
- Extragere giveaway Black The Fall - 20 November, 2014
- StartUps Romania Podcast – Episodul 8: Cristian Diaconescu, Fondatorul Sand Sailor Studio - 21 October, 2014
- Testare de rubrica noua - 20 October, 2014