Doar pentru ca un vizitator s-a inscris la un newsletter nu inseamna ca va deveni un utilizator dedicat. Nu inseamna ca-si va dori sa foloseasca mai departe aplicatia/site-ul/serviciul. Poate .PDF-ul oferit pentru abonare e o idee prea buna, care distrage atentia de la serviciul in sine.
Poate abonarea la newsletter s-a facut pentru a testa mai departe aplicatia, dar nu reprezinta un indicator real si masurabil pentru cati utilizatori dedicati avem pe site (tot incerc sa traduc “engaged users” si nu gasesc o varianta acceptabila – if you can help, leave a comment please).
Momentul magic sau momentul Aha! apare cand vizitatorul site-ului descopera de fapt cat de puternic si util reprezinta ce ai creat. Atunci el se va transforma intr-un utilizator devotat si are sansa chiar sa devina un ambasador al brand-ului. Si asta nu prin explicatii, tutoriale sau ghiduri prezente pe site. Ci prin analiza datelor la care avem acces si prin folosirea unui simplu formular foarte specific (de exemplu Qualaroo – nu este o coincidenta ca este fondata compania de Sean Ellis, omul care a creat termenul de “growth hacker” in 2010).
Numit si Must-Have experience, e momentul cand utilizatorul isi da seama ca nu mai poate trai fara serviciul tau. Si daca ai publicul potrivit, multi vor fi in aceasta situatie. Scopul tau ca si fondator e sa-i duci cat mai repede in acel moment.
Cateva exemple de momente Aha! (imi place mai mult formularea Aha! moments, o foloseam si in AIESEC):
- Retentia utilizatorilor in cadrul Twitter a crescut in momentul in care si-au dat seama ca momentul Aha! vine cand un utilizator nou da follow la 5-10 alti utilizatori. Ii mareste drastic sansele ca el sa devina un utilizator dedicat. Asa ca pe baza analizei, au decis sa introduca acest element direct in procesul de inregistrare/user-onboarding.
- Pentru Facebook momentul Aha! descoperit de Chamath Palihapitiya din echipa de (crestere a numarului de utilizatori) a venit in momentul in care un utilizator adauga 7 prieteni in maximum 10 zile.
- Webmeup m-a lasat cu gura cascata din momentul in care mi-am dat seama ca pot apasa pe numele site-ului si primesc un raport extrem de detaliat si de usor de navigat, cu elemente precum warnings, errors si alerts, dar si un checklist specific site-ului, M-a transformat pe viata in acel moment intr-un utilizator dedicat si fanboy for life.
Iar tu? Care e momentul magic al start-up-ului tau?
Mai multe in sursele folosite:
1. http://www.startup-marketing.com/
2. https://sites.google.com/site/growthhacking/josh-elman
3. http://www.growhack.com/2012/12/04/discovering-your-aha-moment/
Sorin Amzu
Da-mi un semn daca vrei sa colaboram.
Latest posts by Sorin Amzu (see all)
- Extragere giveaway Black The Fall - 20 November, 2014
- StartUps Romania Podcast – Episodul 8: Cristian Diaconescu, Fondatorul Sand Sailor Studio - 21 October, 2014
- Testare de rubrica noua - 20 October, 2014